Η ψευδαίσθηση της οικειότητας των social media

445db38e8e7c684120e2f4e7233a111ec3ca9614_m

Καθημερινά έρχομαι σε επαφή με πάρα πολλούς ανθρώπους λόγω των λογαριασμών μου στα social media. Με πολλούς απο αυτούς γνωρίζομαι απο κοντά, με αρκετούς έχω βγει και με μερικούς απο αυτούς έχω αναπτύξει μια πραγματικη φιλία (πχ @elektron_just). 
Με άλλους ανθρώπους που ήταν φίλοι/ γνωστοί σε άλλη περιοδο της ζωής μου και που δε βλέπω τόσο συχνά, κρατάω μια υποτυπώδη επαφή μέσω FB ή twitter.
Έτσι και με τη Ρεβέκκα. Την είχα γνωρίσει παλαιότερα, ήταν πολύ φίλη ενός φίλου μου και αδερφή μιας συνεργάτιδος μου. Ήταν ένα γλυκύτατο πλάσμα, ζωντανό, που παρόλο που δεν την ήξερα καλά, ένιωθα ότι την ήξερα. Γιατί ανταλλάζαμε καθημερινά μια κουβέντα στο Facebook, έβλεπα τι έκανε, ένιωθα ότι είμαι στη ζωή της.
Και ξαφνικά έφυγε απο τη ζωή. Αφήνοντας πίσω αυτό το κείμενο που εξηγούσε τι περνούσε τόσα χρόνια λόγω της νευρικής ανορεξίας και ελπίζω να βοηθήσει κάποιους ανθρώπους που έχουν αυτό το πρόβλημα να ζητήσουν βοήθεια.
Αυτή η ψευδαίσθηση που μας δίνουν τα social media ότι ξέρουμε τον άλλον, ότι είμαστε στην καθημερινόητα του, ενώ δεν είμαστε τη βλέπω και απο την ανάποδη μεριά. Άνθρωποι που δε με έχουν γνωρίσει ποτέ απο κοντά και που νομίζουν ότι τους δίνεται το δικαίωμα της άποψης πάνω στη δικιά μου ζωή, απλά και μόνο επειδή διαβάζουν τα λεγόμενα μου.
Με συγχωρείς φίλε μου, αλλά απο τη στιγμή που δεν ξέρεις τι κάνω στην καθημερινότητα μου, δεν έχεις δικαίωμα να μιλάς. Και γι’ αυτό με ενδιαφέρει η άποψη μόνο των ατόμων μου με γνωρίζουν καλά.
Δυστυχώς τα όρια που εισέρχεται στην προσωπική σου ζωή ο άλλος είναι δυσδιάκριτα και πρέπει πολλές φορές να τα επαναπροσδιορίσεις.
Όσοι με ξέρετε και προσωπικά, ξέρετε ότι διαχωρίζω τον κανονικό μου εαυτό από τον ιντερνετικό μου εαυτό.
Και χαίρομαι για τα social media, γιατί διαφορετικά δε θα γνώριζα εξαιρετικούς ανθρώπους που στη συνέχεια έγιναν και άνθρωποι που θεωρώ πραγματικούς μου φίλους.

 

Leave a Reply

Information

This entry was posted on July 25, 2011 by in Uncategorized.
